Academic Culture; Shortcomings and Requirements
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
- آراسته، حمیدرضا و علیرضا مطلبیفرد، 1389، «بررسی وضعیت اخلاق آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاههای دولتی شهر تهران»، راهبرد فرهنگ، ش 8 و 9، ص 203-226.
- آصف محسنی، محمد، 1392، «بررسی و نقد پستمدرنیسم به تعلیم و تربیت ارزشها»، اسلام و پژوهشهای تربیتی، ش 9، ص 25-41.
- اصغری، فیروزه و همكاران، 1397، «ضرورتهای مفهومی و الزامات روشی در مطالعات فرهنگ دانشگاهی»، مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، ش ۱۱، ص 130-164.
- اکبر، ص. احمد، 1380، پست مدرنیسم و اسلام، ترجمة فرهاد فرهمند، تهران، نشر ثالث.
- افضلی شهری، محمد، 1388، «طرحی نو در محتوای کتابهای درس زبان»، پژوهشهای فلسفی کلامی، ش3، ص 131-151.
- امیری، علینقی و همكاران، 1389، «پیچیدگی فرهنگ و گونهشناسی مطالعات آن در آموزش عالی»، راهبرد فرهنگ، ش 10 و 11، ص 7-39.
- بلاذری، احمدبنیحیی، 1367، فتوحالبلدان، ترجمة محمد توکل، بیجا، نشر نقره.
- پژوهشکده سیاستگذاری علم فناوری و صنعت، 1397، جابجایی بینالمللی دانشجویان و تحصیل کردگان در سطح ایران و جهان، تهران، دانشگاه صنعتی شریف.
- تونی، دیوس، 1378، اومانیسم، ترجمة عباس مخبر، تهران، مرکز.
- حتّی، فلیپ، 1394، شرق نزدیک در تاریخ، ترجمة قمر آریان، تهران، علمی و فرهنگی.
- دهخدا، علیاکبر، 1336، لغتنامه، تهران، چاپخانه مجلس.
- دلشاد تهرانی، مصطفی، 1379، رهزنان دین، تهران، دریا.
- ذوالفقارزاده، محمدمهدی و همكاران، ۱۳۹۰، «کشف فرهنگ دانشگاه؛ واکاوی نظری و گونهشناختی مطالعات فرهنگ دانشگاهی»، اندیشه مدیریت راهبردی، سال پنجم، ش 1، ص 45-97.
- روحالامینی، محمد، 1365، زمینه فرهنگشناسی، بیجا، عطار.
- سایر، آندرو، 1385، روش در علوم اجتماعی، رویکرد رئالیستی، ترجمة عماد افروغ، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی.
- سجادی، سیدابراهیم، 1386، «قرآن، حکومت و توسعه فرهنگی»، پژوهشهای قرآنی، ش 54 و 55، ص 86-126.
- سوزنچی، حسین، 1388، «تأملی در باب بایستههای تحول در علوم انسانی»، راهبرد فرهنگ، ش 5، ص 7-28.
- شلبی، ابوزید، 2004، تاریخ الحضاره الاسلامیه و الفکر الاسلامی، قاهره، مکتبه وهبه.
- شعبانی، حسن، 1384، مهارتهای آموزشی، تهران، سمت.
- عالینسب، زهره و همكاران، 1394، «دانشآفرینی در دانشگاهها، بررسی نقاط قوت و ضعف»، معرفت فرهنگی اجتماعی، سال چهارم، ش 24، ص 87-108.
- عسکریمقدم، رضا، ۱۳۹۷، «طرحی برای سنجش فرهنگ علمی و دانشگاهی»، مطالعات اجتماعی ایران، دورة دوازدهم، ش 2، ص 52-83.
- غنیمه، عبدالرحیم، 1372، تاریخ دانشگاههای بزرگ اسلامی، ترجمة نورالله کسائی، چ دوم، تهران، دانشگاه تهران.
- فرمهینی فراهانی، محسن، 1389، پستمدرنیسم و تعلیم و تربیت، چ دوم، تهران، آژیر.
- فضلاللهی، سیفالله و مریم حیدرزاده، 1394، «دانشگاه اسلامی؛ دانشگاهی یادگیرنده»، اسلام و پژوهشهای مدیریتی، ش 10، ص 111-134.
- کاسیرر، ارنست، 1370، فلسفه روشنگری، ترجمة یدالله موقن، تهران، نیلوفر.
- کارکن بیرق، حبیب، 1392، «نگرشی تربیتی به جایگاه حکمت و دانش در دنیای معاصر»، اسلام و پژوهشهای تربیتی، سال پنجم، ش 1، ص 69-88.
- مجموعه چکیده مقالات همایش ملی فرهنگ دانشگاهی و نهادینه شدن گفتمان علم پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، 1397، دانشگاه تهران.
- مجلسي، محمدباقر، 1403ق، بحارالانوار، بيروت، دار إحياء التراث العربي.
- محبوبی اردکانی، حسین، 1370، تاریخ مؤسسات تمدنی جدید در ایران، چ دوم، تهران، دانشگاه تهران.
- ملکیان، مصطفی، 1377، تاریخ فلسفه غرب، قم، دفتر همکاری حوزه و دانشگاه.
- موحدابطحی، سیدمحمدتقی، 1388، «تحلیلی جامعهشناختی از علت تداوم رویکرد پوزیتویستی به علوم انسانی»، اسلام و علوم اجتماعی، سال اول، ش 2، ص 192-222.
- نصر، سیدحسین، 1388، انسان و طبیعت (بحران معنوی انسان متجدد)، ترجمة عبدالرحیم گواهی، چ دوم، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
- نقیبزاده، میرعبدالحسین، 1378، نگاهی به فلسفه آموزش و پرورش، چ بیست و سوم، تهران، طهوری.
- خامنهای، سیدعلی، 1369، دیدار با وزیر و مسئولان وزارت فرهنگ: http://farsi.khamenei.ir.
- خامنهای، سیدعلی، 1383، بیانات در نماز جمعه تهران: http://farsi.khamenei.ir.
- خبر گزاری دانشجویان ایران، ایسنا،23/2/98: www.isna.ir/news.