معرفت فرهنگی اجتماعی، سال چهارم، شماره دوم، پیاپی 14، بهار 1392، صفحات 55-

    ارزیابی وبلاگ‌های دینی روحانیان در ایران: مدل هرم سه‌سطحی

    نوع مقاله: 
    پژوهشی
    نویسندگان:
    صالح اصغری / *کارشناس ارشد - مطالعات فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ / saleh.asghari.cs@gmail.com
    چکیده: 
    : این مقاله، با هدف تدوین چارچوبی در قالب معیارهایی برای تحلیل و ارزیابی وبلاگ های دینی روحانیون در ایران نگاشته شده است. درسال های اخیر، روحانیان فرصت را برای حضور فعّال و تبلیغ دین در این فضا فراهم دیده اند. اما رشد کمّی وبلاگ های روحانیان لزوماً به معنای دستیابی به اهداف مورد نظر و تبلیغ مؤثر دین نیست. برای دستیابی به معیارهای ارزیابی، به 20 معیار عمومی دست یافته که آنها را در قالب چهار معیارِ «تعاملی بودن»، «خاص بودگی»، «نمایایی» و «دسترس پذیری امکان ارزیابی وبلاگ ها» تقسیم بندی کرده است. به منظور ارزیابی تخصصی این وبلاگ ها، چهار معیار «روزآمدی تقویمِ دینی»، «حجیت»، «کاربردی بودن» و «ویژه ‎نگاری» تعریف گردید. این هشت معیار ابداعی، در قالب  هرم سه سطحی یک الگو در نظر گرفته شده است که قاعدة آن را معیار­های عام و سطح میانی و رأس آن را معیار های تخصصی تشکیل می دهد. در این هرم، هر چه از قاعده به سمت رأس آن حرکت کنیم، معیار ها تخصصی تر می گردد.
    Article data in English (انگلیسی)
    متن کامل مقاله: 

      سال چهارم، شماره دوم، پیاپی 14، بهار 1392، ص 55 ـ 72

    Ma'rifat-i Farhangī Ejtemaii Vol.4, No.2, Spring, 2013

    صالح اصغری / دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ         saleh.asghari.cs@gmail.com

    مسعود کوثری / دانشیار گروه ارتباطات دانشگاه تهران                                       mkousari@ut.ac.ir

    دریافت: 5/ 3/ 1392ـ پذیرش: 27/ 7/ 1392

    چکیده: این مقاله، با هدف تدوین چارچوبی در قالب معیارهایی برای تحلیل و ارزیابی وبلاگ های دینی روحانیون در ایران نگاشته شده است. درسال های اخیر، روحانیان فرصت را برای حضور فعّال و تبلیغ دین در این فضا فراهم دیده اند. اما رشد کمّی وبلاگ های روحانیان لزوماً به معنای دستیابی به اهداف مورد نظر و تبلیغ مؤثر دین نیست. برای دستیابی به معیارهای ارزیابی، به 20 معیار عمومی دست یافته که آنها را در قالب چهار معیارِ «تعاملی بودن»، «خاص بودگی»، «نمایایی» و «دسترس پذیری امکان ارزیابی وبلاگ ها» تقسیم بندی کرده است. به منظور ارزیابی تخصصی این وبلاگ ها، چهار معیار «روزآمدی تقویمِ دینی»، «حجیت»، «کاربردی بودن» و «ویژه ‎نگاری» تعریف گردید. این هشت معیار ابداعی، در قالب  هرم سه سطحی یک الگو در نظر گرفته شده است که قاعدة آن را معیار­های عام و سطح میانی و رأس آن را معیار های تخصصی تشکیل می دهد. در این هرم، هر چه از قاعده به سمت رأس آن حرکت کنیم، معیار ها تخصصی تر می گردد.

    کلیدواژه ها: الگو، هرم، وبلاگ، روحانی، تبلیغ دین.


    شیوه ارجاع به این مقاله: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    اصغری، صالح.(1392) ارزیابی وبلاگ‌های دینی روحانیان در ایران: مدل هرم سه‌سطحی. فصلنامه معرفت فرهنگی اجتماعی، 4(2)، 55-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    صالح اصغری."ارزیابی وبلاگ‌های دینی روحانیان در ایران: مدل هرم سه‌سطحی". فصلنامه معرفت فرهنگی اجتماعی، 4، 2، 1392، 55-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    اصغری، صالح.(1392) 'ارزیابی وبلاگ‌های دینی روحانیان در ایران: مدل هرم سه‌سطحی'، فصلنامه معرفت فرهنگی اجتماعی، 4(2), pp. 55-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    اصغری، صالح. ارزیابی وبلاگ‌های دینی روحانیان در ایران: مدل هرم سه‌سطحی. معرفت فرهنگی اجتماعی، 4, 1392؛ 4(2): 55-