TY - JOUR ID - 238 TI - راه کارهای مؤثر نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس از نظر دبیران دوره‌ی متوسطه‌ی شهر قم JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 13 LA - fa SN - 2008-8582 AU - Mahdi, PhD student of Curriculum Development, Allameh Tab AD - دانشیار - گروه علوم تربیتی دانشگاه شاهد تهران AU - Ali Moqadam zadeh , Ali Moqadam zadeh AD - AU - Hassan, Najafi AD - دکتری - مطالعات برنامه درسي دانشگاه علامه طباطبايي Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 6 IS - 4 SP - 23EP - 40نهادینه سازی ,فرهنگ ایثار و شهادت ,دوره متوسطه ,راه کارها ,DO - AB - این پ‍ژوه‍ش، با هدف بررسی راه کارهای مؤثر نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس از نظر دبیران دوره‌ی متوسطه‌ی شهر قم صورت پذیرفته است. روش پژوهش «توصیفی» از نوع پیمایشی و رویکرد آن نیز کاربردی است. جامعه‌ی آماری شامل دبیران دوره‌ی متوسطه‌ی شهر قم (2925 نفر) بوده که در سال 1393-1394 مشغول به تدریس بودند. ابزار اندازه گیری پرسش نامه‌ی محقق ساخته روا و پایا بوده و نتایج پژوهش با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و استنباطی بررسی و تحلیل شد. ع‍م‍ده  ت‍ری‍ن  یافته های پ‍ژوه‍ش  بیانگر آن است که: 1. از نظر دبیران، در میان راه کارهای چهارگانه‌ی مؤثر بر نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس، راه کارهای آموزشی با میانگین 21/4 بیشترین، و راه کارهای پژوهشی با میانگین 2 کمترین تأثیر را دارند. 2. در بیشتر سؤالات بین نظرات پاسخ گویان از لحاظ عوامل جمعیت شناسی تفاوت معناداری در سطح 05/0 < p ملاحظه نمی شود. UR - https://marefatefarhangi.nashriyat.ir/node/238 L1 - https://marefatefarhangi.nashriyat.ir/sites/marefatefarhangi.nashriyat.ir/files/article-files/2_3.pdf ER -